söndag 23 maj 2010

En vecka kvar i frihet...

Ja då var det bara en vecka föräldraledighet kvar för mig (för denna gång), kommer att kännas helkonstigt att inte få vara med Vidar hela dagen!
men det blev en bra lösning iaf, jag och Leif "byter" med varandra...hmm jag kommer alltså att jobba på Leif jobb :)
Nära och bra, jag har ju varit där en hel del så barnen känner mig, lite iaf.

Men kommer att sakna lilla V! tror dock att det är nyttigt för alla (Vidar, Leif och jag).

Vidar har förresten börjat äta "riktig" mat, köttfärssås och spagetti var det första han fick, och inte en enda grimasch.

Helgen som varit då?

Fredag- Sara var här och hälsade på och kollade in vårt crib, vi åkte in till Vännäs och lunchade på fiket. Där tog vi en kycklingsallad (-kyckling???), min var full i LUS! fick in en ny men då hade jag tappat matlusten :(
Med facit på hand skulle vi stannat i byn och gått till Blå huset !

Hemmavid pysslade vi på lite ute, sista trappsteget till altanen kom på plats samt plattor nedanför. Matjord fylldes på i svackor på gräsmattan (ogräsmattan).

Lördag- Åkte in till Vännäs och handlade inför kvällen, ica, systemet och poppins besöktes.

Väl hemma lades kött i marinad och grillspetten förbereddes. Henke, Mariann och Tove anlände först. Grillen skulle tändas och det skulle bestämmas vem som skulle dra nitlotten och få äran att köra! Mariann vann och fick dricka vin :)

Nicke och Vincent kom, men utan Erika...som dök upp precis till maten.

Under kvällen avnjöts god mat och gott rött vin.

Hockey vm Sverige-Tjeckien slutade med förlust efter straffar, blääää
men det blev till slut ett brons iaf.
Senare var det fotboll, yippppiiiiieeee NOT! Champions league final Bayern Munchen-Inter, slutede med förlust för tyskarna...intressant...NOT!

Middag med tre små barn, kan ju gå priecis hur som helst. Alltid nån som skrek, var missnöjd, kastade mat osv men vad gör väl det. Älskade ungar:)
Alla middagar med småbarn är oförutsägbara.

Söndag- har vi inte gjort nästan nåt alls, en liten promenad, gick förbi Martin (som mår bara prima idag), Lina, Alva och Albin och sedan till Nicke, Erika och Vincent.

Nu är det soffläge som gäller, hoppas det finns nåt bra att glo på.

Hej så länge

//Milla

2 kommentarer:

  1. Men usch vad hemskt med löss i maten :( Vad härligt att kunna dela dagarna med varandra, absolut nyttigt för er alla :D :D Kramar

    SvaraRadera