måndag 1 mars 2010

Fullspäckad helg....

Det började redan i fredags med middag hemma hos oss. Anki, Tobbe, Pappa, Grethel och Leffes mamma var det som var här. En mycket trevlig kväll med god mat och vin. Det diskuterades såklart bröllop och dop samt lite OS!

På lördag var det ju lillsyrrans tur, bröllop på schemat. Vi tog det lite piano här hela fm, Solveig messade att hon kunde vara med Vidar medans vi piffade till oss och tur var ju det...vi trodde att vigseln skulle vara 16.00 i Backens kyrka...pappa ringde vid 14.15 och surrade lite, Anki skulle hämta upp dom på hotellet vid 14.45...varför så tidigt frågade jag...tidigt säger han vigseln är ju 15.00! Panik hur fan ska vi hinna dit ingen av oss var klädda, som tur var så hade jag sminkat mig tidigt men frissan den fick vara. Tur att Solveig var här, hon fick klä Vidar medans Leif och jag kutade runt som galningar här hemma...inte glömma nåt..vagnen, skötväskan, skor och sist men inte minst TÅRTAN. Vi fick med oss allt, körde som en galningar till kyrkan, det var snörök och vi hamnade bakom en hästtransport, så jäkla typiskt, + att vi hade lite soppa i bilen, men som tur var så var Jenny och David försenade från fotograferingen så vi hann. När alla nu var på plats i kyrkan så var det kanon, vacker brud och brudgum.
Sedan iväg på middag i Yttertavle bygdegård, det bjöds på Kalixlöjromtoast, fläskfilé med potatisbakelse och en supergod och snygg tårta som Alice har gjort.
Färden hemmåt sedan gick i väldigt sakta mak...det toksnöade...men vi tog oss hem helskinnade.
Bilder kommer här:



















På söndag var det dags för Vidars dop, vi tog det bara lungt denna morgon, såg på reprisen av melodifestivalen, många dåliga låtar som vanligt! Snön förtsatte att vräka ner, Leffe for ut och skottade under tiden så kom pappa och Grethel hit. Grethel hade bakat massor med go fika :) hon fixade och grejjade med bullar. Jag strök dop klänningen som Vidar skulle ha och min klänning, då kom jag på att jag måste ta fram dopskorna...men vart var dom då? återigen kuta runt som en galning, Leif kom in från skottningen och börade leta han med, överallt tom i garaget men inga små skor fanns att finna :( men han fick klara sig utan. Under hela denna tid har Vidar sovit i babyskyddet och vi tänkte att vi inte ids väcka honom utan att han får sova så länge det går och att han får mat i kyrkan just innan dopet. Vidar var inte sugen på att äta just då när vi hade tänkt... kyrkklockorna ringde och det blev dags att gå fram till dopfundet, tog bara en liten stund så börjar Vidar att "sjunga", och han fortsätter så ett tag, det var Leif som hållit i honom men nu langar han över Vidar till mig och det blev tyst! i typ 1 min sedan sätter han i gång igen! och när prästen ska hålla honom skriker han mer än nånsin ;) så det blev en kort stund i prällens famn.
Men nu har Vidar fått syn på prällens lila band som han har runt halsen och han är nöjd och tyst resten av tiden i kyrkan :))
Efter detta fika i Mångbergsgården. Vidar fick massor med fina doppresenter, tack så mycket. Lite bilder kommer här:




Gofikat som Elvy och Grethel har bakat







Ja det var den helgen, nu måndag och vila, "stackars" Leif som måste jobba...

Hej så länge
//Milla

4 kommentarer:

  1. Låter som en lyckad helg! Blir nästa bröllop ERT nu då;-)?!

    Så stor han har blivit, Vidar. ...och söööööt!

    SvaraRadera
  2. Vilken fullspäckad helg ni haft...med bara roliga och trevliga händelser. Själv hade vi sjukstuga här hemma i helgen, men nu är alla friska (förutom karln i huset). Vi kan väl höras i veckan, jag ringer nån dag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft många äventyr, men roliga sådana! :) Själv låg man mest i soffan å degade men d funkade d med. Vad Vidar har blivit stor, det går himla snabbt ju :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. det är jag som ska tacka för att jag fick kika förbi! haha, det är väldigt konstigt att man inte stött på varandra på så lång tid och sen bara sådär nästan 3 dagar i rad. vi kanske tinar fram nu lagom till våren. shoppade ni något igår? :)

    SvaraRadera