torsdag 7 januari 2010

Det är varmt härinne men jag fryser ändå...

Vaknade tidigt idag eller som andra nätter, lite då och då. Lillgrabben har nu börjat få för sig att ligga vaken på nätterna och göra mig till periodsovare. Sova varannan timme medan Leif sover lite mer men sätter sig upp ibland, helt borta, och frågar om jag behöver hjälp eller om han ska byta blöja. Ibland tror jag inte ens att han är vid medvetande överhuvudtaget, hehehe. Inatt fick han dessutom gå och hämta ett elelement i garaget för att värma "nya toan" och sedan vårat sovrum ytterligare då det är så himla kallt ute. Termometern visade runt -30 och det är inte bra då våra väggar verkar vara gjorda av papper.

Men upp kom vi hela familjen sådär lagomt vid 12-snåret efter lite fika på sängen. Idag var det dags för bullbak men det blev en något långdragen historia då Leifs pappa med sambo kom på besök för att häölsa på sitt barnbarn. Vidar fick 2 nya fina pyjamaser medan vi fick smarrig kaka och chokladrutor. Vi fikade lite och sen drog fäderna iväg och mätte saker och diskuterade ombyggnationer av olika saker i huset (Bro till lilla huset på gården, bastun och kabeldragningar). Det var ett trevligt besök och det tyckte nog även lilla gossen då han somnade i extrafarmors knä något inte Leif trodde skulle vara möjligt. Under denna tid gjorde jag färdigt bullbaket med blandat resultat men allt går ner och det är ju kul att ha något att bjuda på då man får besökande.

Middagen sedan blev en snabb historia- hamburgare gjorda hemma och nu väntar en lugn och skön kväll framför TV:n. Hoppas bara det är något att vila ögonen på så jag kan bädda ner mig med min sambo, annars kanske jag kikar på vad insidan av ögonlocken har att erbjuda.

Det här med kylan utomhus har jag inget för, snacka om att bli fången i sitt eget hem. Säger bara Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hej så länge
//Milla

3 kommentarer:

  1. Vill rekommendera badkar dagar som denna

    SvaraRadera
  2. Jag ska hämta ut mitt paket imorn. Jag vet vad som är i. inget jag kan använda på en gång ändå så...

    och jag skulle önska mig en värmefilt (elfilt) dagar som denna

    SvaraRadera
  3. Kallt här som där ser jag. Tycker att vintern har sin charm på ett vis men nu får det gärna komma lite varmare grader iaf! =)

    Vill oxå tipsa dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt i gång årets första tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med ett presentkort från en gigantisk inrednings~presentbutik i potten!

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera